Dolar 32,2093
Euro 35,0215
Altın 2.512,33
BİST 10.739,57
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Afyon 25°C
Az Bulutlu
Afyon
25°C
Az Bulutlu
Sal 27°C
Çar 25°C
Per 18°C
Cum 20°C

Tiyatroda hareket ve diyaloğun önemi

TİYATRODA HAREKET VE DİYALOGUN ÖNEMİNDEN BAHSEDEN ÖĞR. GÖR. FATİH PAZVANTOĞLU, “CANLANDIRMAYA KONU OLAN KİŞİ SADECE KONUŞMALARDAN İBARET DEĞİLDİR, AYNI ZAMANDA DA HAREKET EDEN BİR CANLI VARLIĞIN TEMSİLİDİR” DEDİ.

Tiyatroda hareket ve diyaloğun önemi
2

Tiyatroda hareket ve diyalogun öneminden bahseden Öğr. Gör. Fatih Pazvantoğlu, “Canlandırmaya konu olan kişi sadece konuşmalardan ibaret değildir, aynı zamanda da hareket eden bir canlı varlığın temsilidir” dedi.

Kurumsal Web Tasarım

Tepebaşı Belediyesi Gençlik Tiyatrosu’nun kuruluş çalışmalarında yer alarak oyunculuk eğitimleri, gençlik atölyeleri ve oyunları çerçevesinde faaliyetlerde bulunan Fatih Pazvantoğlu, aynı zamanda Anadolu Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nda eğitimler düzenliyor. Tiyatroda hareket ve diyalogun öneminden ve bedensel anlatımın karakter oluşumuna etkisinden bahseden Pazvantoğlu, “Canlandırmaya konu olan kişi sadece konuşmalardan ibaret değildir, aynı zamanda da hareket eden bir canlı varlığın temsilidir. Bu nedenle sahnedeki hayatın bir yansıması olarak her daim bir hareket vardır. Fiziksel tiyatro kuramcılarından Jacques Lecoq, ‘Her şey hareket eder’ der. Durduğumuz an dahi mutlaka bir dalgalanmaya sahibiz ve hareketsiz nesneler de bir titreşimdedir. Doğadan kaynağını alan bu etkileşim, insan edimi olan tiyatronun olmazsa olmazıdır. Çalışılan oyunculuk yöntemine ya da reji üslubuna göre sahnede hareketin kaynakları ve harekete konu olan nesneler değişim göstermektedir. Bu zaman zaman bir eylemin stilize edilmiş biçimi olabilir ya da hareketsizliğin içindeki hareketin yansıması olarak da sunulabilir” dedi.

ETİKETLER:
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.